لوگو چیست؟
لوگو به علائم نوشته ها یا سایر عناصر گرافیکی گفته می شود که در راستای شناسایی یک برند به کار می رود و همچنین در جهت تمایز کسب و کار ها و نشان دادن تفاوت بین آنها بسیار کاربردی است.البته ناگفته نماند لوگو چیزی فراتر از یک تصویر یا یک نماد زیبا می باشد چرا که کارایی لوگو در برندینگ بسیار زیاد می باشد.
برخی از کاربردهای یک لوگوی خوب و حرفه ای عبارت است از:
- ایجاد تمایز بین شما و رقبای تان
- انتقال اطلاعات کلیدی و معرفی حرفه ای یک کسب و کار
- به خاطر نگه داشتن کسب و کار در ذهن بازار هدف
- انتقال حس وفاداری و حرفه ای گری به بازار هدف
- کمک به ارتقاء سطح کیفی یک کسب و کار
آیا لوگو همان برند است؟
به صورت واضح خیر،در واقع بسیاری از عموم جامعه این ذهنیت را دارند که لوگو همان برند است اما چنین چیزی نیست در واقع برند به معنی تصویر ذهنی است که مشتریان، مخاطبان و عموم جامعه از کسب و کار شما دارند و هرچه شما تلاش بیشتری داشته باشید به برندسازی خود کمک شایانی کرده اید.
این تلاش ها عبارت است از:
تبلیغات حرفهای، مشتری مداری، کیفیت محصول یا خدمات، رابط کاربری، لوگو و غیره
معرفی انواع سبک لوگو
در حال حاضر اگر چرخی در فضای مجازی بزنید یا سر در فروشگاه ها را مشاهده نمایید متوجه می شوید که تنوع لوگوها بسیار زیاد می باشد و این چیزی طبیعی است چرا که هر لوگو باید منحصر به فرد باشد و نمونه داخلی و خارجی نداشته باشد و با این توضیح درست است که تنوع لوگوها در دنیا بسیار زیاد است اما سبک کاری آنها از تعداد انگشتان دست کمتر می باشد.در پایین چند نمونه از سبک های مختلف طراحی لوگو را خدمت شما معرفی می کنیم
لوگو تصویر:
معمولاً از المان های گرافیکی استفاده می شود المان هایی مانند طرح های هندسی، سمبل ها، تصاویر گویای صنف و یا هر تصویر دیگری
لوگوتایپ:
لوگوتایپ به سبکی از لوگو گفته میشود که با استفاده از نوشتار تولید می شود، در واقع نام یک برند به صورت جذاب و گیرا طراحی می شود و البته ساختاری متفاوت تر از یک نام ساده دارد
لوگو ترکیبی:
به ترکیبی از لوگو تصویر و لوگوتایپ گفته می شود، اما در صورتی که یکی از این دو جدا شود لوگو هویت خود را از دست میدهد، برای مثال در لوگو ترکیبی اگر تایپ یا تصویر هر کدام از لوگو جدا شوند در واقع لوگو هویت خود را از دست داده است.