طراحی لوگو مشهد
کارن مدیا با بیش از 11 سال سابقه ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی لوگو ( لوگو دیزاین ، لوگو تایپ ، لوگو ترکیب و…) ، ساخت لوگو موشن ، ساخت انواع هدر های گرافیکی ، طراحی ست اداری ، پاکت نامه ، پاکت ملخی ، طراحی لیبل و طراحی سایت می باشد.
- رایگان
- اختصاصی
- طراحی لوگو
برای سفارش و یا مشاوره طراحی لوگو ، طراحی سایت و طراحی گرافیکی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید
09364939947 ، 09035063343
قبل از این که به طراحی لوگو در مشهد بپردازیم، باید بدانیم که لوگو چیست. در تعریفی ساده از logo میتوان گفت که اگر به محصولات و یا خدماتهایی ارائه میشوند نگاهی بیاندازیم، وجود آرم و یا نشانهای را بر روی آنها میبینیم. این آرم و یا نشانه، لوگو است که تأثیر به سزایی در برندینگ دارد. در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی مینماییم.شما در این مقاله با logo و انواع سبکهای آشنا میشوید و در نهایت میتوانید برای سفارش طراحی لوگو در مشهد به مجموعه ما اعتماد نمایید. کارن مدیا ارائه دهنده خدمات طراحی اوگو به سراسر ایران ( شیراز ، تبریز ، بوشهر و…) و کشور های حوزه خلیج فارس می باشد و تا کنون حدود 750 طراحی لوگو در تمامی زمینه ها داشته است.
برندینگ چیست؟
در حالت کلی برند نام، طرح، اصطلاح، نماد و یا ویژگیهای دیگری است که کالا یا خدمات یک ارائه دهنده را از سایر ارائه دهندگان آن جدا میکند. این جدا و متمایز کردن برند به وسیله یک لوگو، یک شعار تبلیغاتی و … اتفاق میافتد.
طراحی لوگو در مشهد و اهمیت آن در برندینگ
در ادامه بررسی طراحی لوگو در مشهد، طراحی لوگو و اهمیت آن در برندینگ را بررسی میکنیم. اگر بخواهیم اهمیت logo design در برند سازی را تصویر سازی کنیم، میتوانیم بگوییم که یک کسب و کار و یا یک خدمات مانند یک گلدان است که لوگو نقش گل را دارد. آیا یک گلدان، خود به تنهایی میتواند آن زیبایی لازم را داشته باشد؟ پس با توجه به این مثال به اهمیت لوگو در برندینگ میتوانیم پی ببریم. لوگو باعث میشود که یک کسب و کار و برند، از طریق آن شناسایی شود.
برای پی بردن عمیقتر به اهمیت طراحی لوگو در برندینگ، به این پرسشها پاسخ دهید: هنگامی که نام برند اپل را میشنوید، اولین چیزی که در ذهن شما میآید چیست؟ مطمئناً آن سیب گاز زده معروف در ذهن شما تداعی میشود! یا برای مثال نام سامسونگ را میشنوید چه؟ باز هم حتماً آن لوگوی بیضی شکل به یادتان میآید. برندهای دیگر مانند تسلا، پژو و … نیز به همین ترتیب است. پس تا به اینجا اهمیت logo را در برند سازی پی بردیم و حتی میتوان گفت محتملاً لوگو از برندینگ اهمیت بیشتری دارد.
لوگو و افزایش درآمد
همانطور که پیشتر بررسی شد، logo برای یک کسب و کار بسیار با ارزش است. این موضوع باعث شناخته شدن یک برند در بین افراد میشود که در نتیجه افزایش درآمد را به دنبال دارد. برای درک بهتر این موضوع میتوان این مثال را ارائه کرد. شما برای خرید یک محصول و یا استفاده از یک خدمات، بیشتر سمت کدام یک میروید؟ برند معروف و شناخته شده که در بین افراد زیادی محبوبیت دارد یا اینکه به سراغ برندی میروید که هیچگونه شناختی در رابطه با آن ندارید؟ قطعاً پاسخ شما به این پرسش این است که شما نیز همانند بیشتر افراد به سراغ خرید و استفاده از خدمات یک مجموعه معروف و شناخته شده میروید. برای همین طراحی لوگو در افزایش درآمد، تأثیر قابل توجهی دارد.
طراحی لوگو
در رابطه با طراحی لوگو در مشهد و به طور کلی طراحی logo ، شاید بتوان گفت که مهمترین نکته، خلاقیت در طراحی است. برای مثال شما پس از این که یک گلدان با گل را میبینید، چه چیزی از آن را به خاطر میآورید؟ حتماً پاسخ شما به این پرسش این است که گل را به خاطر میآورید. به مثالی که کمی قبلتر آورده شد، مجدد بازگردید. ما اهمیت logo در برند سازی را به گل در گلدان تشبیه کردیم. حال عمق توجه به خلاقیت در طراحی لوگو را در اینجا میتوانیم به وضوح ببینیم. همانطور که گل گلدان در ذهن شما باقی میماند، لوگو یک برند هم در ذهن مخاطبان میماند. لوگوها سبکهای مختلفی دارند که در ادامه مقاله طراحی لوگو در مشهد به بررسی انواع آن میپردازیم.
انواع لوگو
مونوگرام
لوگو مونوگرام متشکل از حروف است که اسم و یا خلاصهای از یک کلمه را نشان میدهد. مانند برندهای hp، KFC، IBM، LG و … که تنها از حروف و مخفف کلمات تشکیل شدهاند. برای مثال لوگو برند hp مخفف کلمه Hewlett – Packard، برند IBM، مخفف International Business Machines، برند LG، مخفف Life’s Good و … است.
ورد مارک (تایپو گرافی)
در ورد مارک (تایپو گرافی) طراحی logo به کمک نام کامل برند است که این نام را به شکلی خلاقانه و خاص به تصویر میکشد. logo برندهایی مانند Google،NASA ، Coca Cola، Disney و … از این دست از لوگوها هستند. این نوع از لوگوها باید ایدهای جذاب و منحصر به فرد برای طراحی خود داشته باشند.
برای مثال در طراحی لوگو Google از 4 رنگ استفاده شده است. فلسفه استفاده از این رنگها به این شکل است که ما در کل 3 رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد را داریم. حرف G از کلمه Google به رنگ آبی، اولین حرف o به رنگ قرمز و دومین حرف o از کلمه Google به رنگ زرد است. سپس کلمه g به رنگ آبی آمده است. اگر بخواهیم به همین ترتیب ادامه دهیم، باید حرف l از کلمه Google به رنگ قرمز باشد و حرف e به رنگ زردو اما با مشاهده این لوگو درمیابیم که اینگونه نیست. آیا میدانید که علت چیست؟ گوگل با انجام این کار میخواهد بگوید که ما میتوانیم ساختارها را بشکنیم. شما نیز میتوانید با طراحی لوگو در مشهد به این نوع از لوگوها دست پیدا کنید.
نمادین
لوگوهای نمادین تنها از تصویر در آنها استفاده شده است که شامل آیکون بوده اما دیگر خبری از نوشتهها در آن نیست. برای مثال لوگو توییتر، اپل، اندروید، تویوتا و … تنها از نماد و تصویر تشکیل شدهاند و نوشته و یا متنی در آنها نیست. البته باید گفت که این نمادها هرکدام فلسفه خود را دارند. برای مثال توییتر با تفکر به این موضوع که هرفردی که پستی در آن منتشر میکند، مانند گنجشکی است که جیک جیک میکند؛ که logo توییتر به شکل یک پرنده و گنجشک نیز است.
در رابطه با مفهوم لوگو اپل، دو دیدگاه وجود دارد. یکی این که به نیوتن و افتادن سیب و کشف جاذبه اشاره دارد؛ مفهوم دیگر نیز به همان سیب معروف آدم و هوا که آدم آن را گاز زده بود، اشاره میکند.
انتزاعی
این دسته و سبک از logo در واقع شامل نمادی هستند که مفهومی خاص را دارند. این دسته از لوگوها میتوانند از نماد و نوشته تشکیل شوند. برای مثال آدیداس، آمازون و … از این دسته از لوگوها هستند.شما با دیدن لوگو آمازون شما علاوه بر کلمه amazon، یک فلش را میبینید که از اولین a به سمت z کشیده شده است. این به این موضوع اشاره دارد که a اولین حرف از حروف الفبای انگلیسی است و z آخرین حرف این الفبا است. کشیده شدن این فلش بین این دو حرف این معنی را میدهد که در آمازون همه نوع محصولی موجود است.
علاوه بر این، فلش رسم شده شبیه به لبخند یک انسان است که این نیز دارای مفهوم خاص خود بوده و به معنی این است که هر فردی که از آمازون خرید کند، لبش به لبخند باز میشود. شما نیز میتوانید با کمک طراحی لوگو در مشهد به این طراحیهای خاص برای برندتان برسید.لوگو برند آدیداس سه خط در کنار یکدیگر را نشان میدهد که در سه اندازه مختلف بوده و در نهایت در کنار هم، یک کوه را به تصویر میکشند. مفهوم این logo ورزشی به این منظور است که یک شخص باید تک به تک پلههای موفقیت را بالا برود تا در نهایت به قله موفقیت برسد.
مسکات
لوگوهای مسکات در واقع لوگوهایی هستند که در آنها کاراکتر به کار میرود.
نشانه گذاری
در این دسته از لوگوها یک متن و یک شکل یا آیکون در درون یک شکل هندسی قرار میگیرد. مانند لوگو برندهای WEBSTER، TUEBOR، NOLA FIRST و … از این دسته و سبک از logo هستند.
ترکیبی
لوگوهای ترکیبی، ترکیبی از سبکهای گفته شده است و از قاعده و قانون خاصی پیروی نمیکند. مانند لوگو PUMA. شما با طراحی لوگو در مشهد از این سبک از لوگوها میتوانید در برندتان بهره ببرید.
شما تا به اینجا به مفهوم logo و تأثیر آن در برندینگ آشنا شدید و دانستید که چه سبکهایی از لوگوها وجود دارند. پس از مطالعه این مقاله، شما میتوانید با انتخاب سبک خود و ارائه آن به ما و طراحی لوگو در مشهد، به برندینگ و ماندگاری کسب و کار خود کمک کنید.